Cztery sposoby na tani marketing twojego bloga

3 September • Uncategorized

Dla początkującego blogera generowanie ruchu na stronie i dotarcie do grupy docelowej to niekończąca się praca. Bez wystarczających środków finansowych na reklamę należy działać z głową. Istnieje wiele sposobów na reklamowanie bloga, których koszty ograniczają się do czasu włożonego w przygotowanie reklamy.

Media społecznościowe

Marketing w mediach społecznościowych kosztuje w swej najczystszej formie tyle, co czas poświęcony na ich uaktualnianie.

Niezależnie od tego czy to Facebook,Twitter,Pinterest, czy Instagram należy być na bieżąco ze wszystkimi trendami i zmianami w portalach. Jest to w wielu przypadkach bezpłatny sposób reklamowania, który warto wziąć pod uwagę. Poza tym większość czytelników blogów posiada jedno lub kilka kont w różnych portalach społecznościowych, dzięki czemu są one świetnym źródłem dla pozyskania nowych czytelników.

Dzięki interakcji w portalach społecznościowych możemy uzyskać więcej lojalnych klientów, więcej wiedzy o markach produktów i więcej powracających klientów. Ale sukces nie jest tu ani pewny ani natychmiastowy. Trzeba uzbroić się w cierpliwość, bo na efekty czasu zainwestowanego w blog można czekać od 6 do 12 miesięcy.

E-mail marketing

Jeśli masz regularny kontakt z czytelnikami dobrą strategią może być stworzenie firmowego biuletynu informacyjnego, wysyłanego regularnie, na przykład co dwa tygodnie albo raz w miesiącu.Daj czytelnikom coś, co wydaje się im interesujące i coś z czego mogą skorzystać.

E-mail marketing to jedna z najbardziej wpływowych i ekonomicznych form marketingu mniejszych przedsiębiorstw – i jeżeli jest prowadzony we właściwy sposób, może być pomocnym narzędziem dla właścicieli programów partnerskich.

Na przykład poczta elektroniczna zawierająca informacje może być dobrym sposobem nawiązywania kontaktów z klientami i nakłaniania ich do powrotu na stronę internetową.Opracowanie co miesięc listy najbardziej popularnych i przekazywanych dalej blogów może zwiększyć ruch na stronie, a zadawanie pytań czytelnikom może zwiększyć interakcję. Tak jak w innych portalach chodzi o to, żeby przetestować, jaka zawartość zainteresuje twoich cztelników najbardziej.

Popularnym, darmowym narzędziem do tworzenia biuletynów informacyjnych jest MailChimp.

Wpisy gościnne

Gościnne pojawianie się na innych blogach to bardzo skuteczny sposób na generowanie większego ruchu na twoim blogu. Poprzednio wpisy gościnne używane były w celu pozycjonowania tak aby kierować linki na stronę. Co z kolei może prowadzić do lepszych wyników wyszukiwania w wyszukiwarce. Od jakiegoś jednak czasu Google odradza używania tego typu linków i tych, którzy nie stosują się do tych zaleceń może spotkać kara za spamowanie. W związku z tym linki prowadzące do bloga powinny być opatrzone tagiem „nofollow”. Więcej informacji dlaczego nie powinno się robić gościnnych wpisów w celu zwiększenia pozycjonowania można uzyskać w poście “The decay and fall of guest blogging for SEO” autorstwa Matta Cuttsa.

Istnieją jednak inne powody dla których warto robić wpisy gościnne , na przykład po to, żeby stworzyć własny znak firmowy i generować ruch na własnym blogu. Szukając blogów dla których warto pisać należy znaleźć takie, które pasują do tego, o czym chcesz pisać i do produktów, które chcesz sprzedawać. Oto kilka rzeczy, o których należy pamiętać:

  • Zawartość na blogu musi dotyczyć twojej branży
  • Czytelników bloga musi interesować jego zawartość
  • Blog powinien mieć wartościowych cztelników, którzy umieszczają na nim komentarze i dzielą się nim w innych portalach społecznościowych
  • Autor bloga jest aktywny w innych mediach społecznościowych i będzie rozpowszechniał twój wpis tak, aby dotarł do wielu cztelników

Jeśli czytasz inne blogi dotyczące twojej dziedziny, z pewnością znasz wielu blogerów, dla których mógłbyś pisać. Jeśli znasz blogi dla których chciałbyś pisać i chciałbyś nawiązać z nimi kontakt, zacznij od zapoznania się z zawartością stron. Zastanów się jakie są ich grupy docelowe, jak zaawansowa jest ich zawartość, czy wcześniej zamieszczały wpisy gościnne i jeśli tak, to czy spotkały się one z dobrym przyjęciem.Czy gościnne posty mają tyle samo komentarzy co regularne wpisy na blogu ?

Jeśli jesteś zadowolony z informacji, które uzyskałeś możesz skontaktować się z właścicielem bloga. Dobra rada : na początek najlepiej wejść z nim w konakt pisząc komentarze i dzieląc się informacjami w mediach społecznościowych,tak by mógł on rozpoznać twoje imię, kiedy nawiążesz z nim kontakt.

Jeżeli chciałbyś nauczyć się czegoś więcej o gościnnych wpisach i o tym co należy pamiętać, polecamy „KissMetrics Guide to Guest Blogging”.

Konkursy

Konkursy na blogach i w mediach społecznościowych to świetny sposób na zwiększenie zainteresowania, liczby cztelników bloga i użytkowniów portali społecznościowych. Konkursy można organizować prawie we wszystkich mediach społecznościowych, w wielu różnych formach.

Przygotuj nagrody, które pasują do tego o czym piszesz na blogu i do produktów , które reklamujesz. W ten sposób przyciągasz uczestników należących do twojej grupy docelowej. Dobrymi nagrodami są karty i czeki podarunkowe.

Ankiety

Ankiety to idealne formy konkursu na przykład na Facebooku. Masz możliwość interakcji ze swoimi fanami, którzy równocześnie mają wrażenie, że uczestniczą w blogu wyrażając swoje opinie. Ankietę można z łatwością umieścić na Facebooku lub twoim blogu – czytelnicy muszą tylko zaznaczyć odpowiedzi, wypełnić mejla i wysłać go.

Na Facebooku można również wprowadzić funkcję „Lubię to” tak by uczestnicy klikali na lajki strony żeby wziąć udział w konkursie. Mogą oni również zaznaczyć na swoim profilu, że brali udział w plebiscycie i zachęcić do udziału w nim swoich przyjaciół. To ułatwia wirtualne rozpowszechnienie ankiety. Istnieje wiele aplikacji umożliwiających organizowanie konkursów na Facebooku. Jedną z nich jest Heyo Free Contest Builder można z niej korzystać bezpłatnie przez tydzień.

Konkursy zdjęciowe

Prawie wszyscy mają dostęp do aparatów fotograficznych w telefonach komórkowych a zamieszczanie zdjęć w mediach społecznościowych jest coraz bardziej popularne. Prosty konkurs zdjęciowy może polegać na tym, że uczestnicy publikują zdjęcia na Instagramie dodając tagi z kluczowymi słowami.

Zwycięzca zostaje wyłoniony przez grupę jurorów lub czytelników. Jeżeli jednym z warunków konkursu będzie to, że zdjęcia będą umieszczone na twoim blogu, zyskujesz wiele obrazów, które będziesz mógł wykorzystać na twojej stronie.

Konkursy na podpisy pod zdjęcia

Zabawne zdjęcia można wykorzystać do konkursów na podpisy pod zdjęciami.To idealny sposób na angażowanie czytelników.Konkursy te sprawiają również przyjemność nie tylko uczestnikom ale i ich organizatorom. Wymyślenie podpisu pod zdjęciem wymaga odrobiny kreatywności a to z kolei prowadzi do większego zaangażowania ze strony uczestników.

…i jeszcze jedna dobra rada

Marketing szeptany był od zawsze najbardziej efektywnym sposobem na zdobycie renomy i zwiększenie sprzedaży. Dzięki temu, że internet umożliwił wszystkim niezwykle łatwy dostęp do informacji, ta reguła jest bardziej aktualna niż kiedyklowiek. A poza tym jest całkowicie za darmo.

Uaktualniając blog informatywnym, dobrze i przystępnie napisanym materiałem sprawiasz, że twoi czytelnicy są zadowoleni i powracają na twoją stronę. Poza tym zwiększa to szansę na to, że polecą oni twój blog przyjaciołom i znajomym. Mimo tego nie jest pewne, że czytelnicy będą rozpowszchniać linki do twojego bloga z własnej woli – czasem potrzebna jest prośba o to z twojej strony.

Kończąc twój blog bezpośrednią prośba dodając równocześnie przycisk do dzielenia się w mediach społecznościowych, zwiększasz szansę na to, że czytelnicy ci pomogą. W zależności od tego, czego dotyczy blog, dobrze jest dodać przyciski do dzielenia się treściami na przykład na Facebooku, Twitterze i Googlu Plus. Zdjęcia też mogą mieć przycisk, dzięki któremu łatwiej umieścić je na portalu Pinterest.

W systemie WordPress istnieje wiele szablonów z wbudowaną funkcją przycisków do dzielenia się w mediach społecznościowych. Jeżeli twój szablon nie posiada tej funkcji można uzyskać do niej dostęp przez wtyczkę. W WordPress Plugin Directory istnieje wiele wtyczek z różnymi funkcjami, kóre łatwo zainstalować.