DIGITAL PROGRAMMATIC & WEB TECHNOLOGY TRENDS 2018

28 September • E-commerce, Kongres, Wydarzenia

Wczoraj, 27 września 2017r., Adtraction uczestniczyło w konferencji DIGITAL PROGRAMMATIC & WEB TECHNOLOGY TRENDS 2018 organizowanej przez magazyn Mediarun. Celem konferencji była prezentacja najnowszych światowych trendów Digital Web Technology.

Uczestnicy wydarzenia, którzy dotarli do hotelu Double Tree by Hilton Warsaw przed godziną 9:00, mieli okazję rozpocząć dzień od filiżanki aromatycznej kawy lub herbaty oraz słodkiego poczęstunku. Była to pierwsza okazja do networkingu, wymiany zdań na temat oczekiwań względem konferencji oraz poznania siebie nawzajem. Naszym zdaniem ten soft breakfast miał też inną ukrytą przesłankę – zapewnić zgromadzonym energię do przyjęcia naprawdę ogromnej dawki wiedzy!

Po zaproszeniu na salę główną zajęliśmy miejsca przy kameralnych, kilkuosobowych stolikach. Przy każdym miejscu znajdowała się ankieta do wypełnienia w trakcie prelekcji. Dzięki temu prostemu badaniu opinii organizatorzy będą mogli przeanalizować przebieg eventu, skorygować go o uwagi swoich gości oraz rozwijać projekt.

W tej edycji wydarzenia odbyło się ok. 16 wystąpień oraz panel dyskusyjny, wystąpiło wielu znakomitych praktyków biznesu. Z racji tego, że omówienie choćby pokrótce wszystkich poruszonych prezentacji wymagałoby napisania książki, poniżej przedstawiamy tylko kilka z nich.

Występ Grzegorza Warzechy (User Engage) dot. integracji danych i zaawansowanej segmentacji.

Pierwszy blok prelekcji rozpoczął się wystąpieniem Sebastiana Starzyńskiego- prezesa Agencji Badania Rynku SESTA. Poruszył zagadnienie sztucznej inteligencji w kontekście reklam digitalowych. Zauważmy, że już teraz docierają do nas reklamy bardzo zaawansowanie dopasowane do naszych preferencji. Prognozuje się, że za jakieś 7 lat będzie to już całkowicie zautomatyzowane. Bardzo ciekawym przykładem, podanym w kontekście kampanii e-commerce, były aplikacje mobilne wyszukujące zestawy ubraniowe na konkretną okazję, według preferencji i wielu innych czynników. Sztuczna inteligencja, opierająca się na nauce influencerów i blogerów wyszuka nam cały outfit, umożliwi natychmiastowy zakup przez internet lub skieruje do dokładnej półki w sklepie, gdzie możemy znaleźć dany element garderoby. Niedowiarkom przypominamy – jeszcze paręnaście lat temu używaliśmy wielkich komórek z długimi antenkami. Teraz możliwość rozmowy to tylko dodatek do smartfona – służy on nam przeglądania internetu, płacenia,  poruszania się po mieście.

Występ Agnieszki Chabrzyk (Business Factory) na temat DPA, pDPA & DCO na Facebooku.

Ciekawą prezentację przedstawił również Szymon Kosiński z agencji SATAKU. Zwrócił on uwagę na konieczność czynnego angażowania użytkowników w kampanie reklamowe. Ewa Lis-Jeżak (IDC) wspomniała w swoim wystąpieniu, że marketingowiec ma około 8 sekund na przyciągnięcie uwagi użytkownika. Tymczasem, dzięki dobrze opracowanej koncepcji zrealizowanej za pomocą Rich Media możliwe jest utrzymanie zainteresowania potencjalnego klienta przez cały czas trwania reklamy. Przykładami były kampanie filmu Angry Birds, której głównym punktem była videogra oraz Porsche. Zagadnienie Rich Media przy pomocy case study Prudential zgłębili w swoim wspólnym wystąpieniu także Dominik Piotrowski ze Starcom oraz Paweł Żelazik z Adform.

Panel dyskusyjny.

Interesujący był również panel dyskusyjny. Paneliści przedstawili swoje opinie na temat wielu kontrowersyjnych zagadnień, m.in. czy domy mediowe i agencje marketingowe przestaną istnieć pod presją AI. Zwrócono uwagę na konieczność zmiany roli domów mediowych, które powinny być swojego rodzaju konsultantami dla klientów i prowadzić czynny outsourcing niektórych kompetencji. W wieku biegnących technologii przestarzałe myślenie prowadzi do upadku, a powielanie pomysłów nie ma racji bytu. Dostosowanie się do zmieniającego się w szybkim tempie otoczenia nie jest łatwe, ale konieczne by zapewnić marce sukces.

Dziękujemy portalowi www.mediarun.com za zaproszenie na tak ciekawe wydarzenie!