Nowe przepisy dotyczące reklamy już od 22 października!

13 October • Zmiany Legislacyjne

Za ponad tydzień, 22 października 2017 roku zaczynają obowiązywać nowe przepisy dotyczące reklam produktów finansowych.

Wszystkie informacje zawarte na reklamach muszą być jednoznaczne, czytelne, zrozumiałe i widoczne. W momencie gdy reklama będzie przedstawiała jakiekolwiek koszty kredytu czy pożyczki czyli np. stopę oprocentowania, to każdorazowo należy przedstawić informację o tym czy jest to zmienna czy stała stopa oprocentowania. Należy podać również całkowitą kwotę kredytu, RRSO, okres na jaki obowiązuje umowa, całkowita kwota do zapłaty czy wysokość rat. Wszystkie te informacje będą musiały być przedstawione na reprezentatywnym przykładzie i być tak samo widoczne, czytelne i słyszalne, jak wszystkie inne, pozostałe informacje w reklamie o kosztach pożyczki czy kredytu. W sytuacji gdy reklama pożyczki lub kredytu nie będzie zawierała informacji o kosztach, należy przekazać informację o wysokości RRSO.

W najbliższych dniach dodamy do systemu Adtraction nowe banery, które będą zgodne z nowo obowiązującymi przepisami.

Więcej informacji o Ustawie o Kredycie Hipotecznym na stronie UOKiK.

Żródło: https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=13412